درحال بارگذاری...

نابودی علف های هرز گندم

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

نابودی علف های هرز گندم


نابودی علف های هرز گندم

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


راهکار هایی که برای مبارزه با علف هرز گندم توصیه می‌شوند عبارتند از: یخ آب زمستانه، رعایت تناوب زراعی، استفاده از سموم علفکش و بذرهای بوجاری شده و همینطور شخم زدن زمین زراعی که در ادامه به مطالعه آنها خواهیم پرداخت.

 یخ آب زمستانه :

بکار گیری از «یخ آب» زمستانه باعث جوانه زنی برخی از بذرهای علف هرز می شود. در پی آن، رشد ریزومی اندام‌های زیرزمینی گونه‌های علف هرز مهاجم را با مشکلات متعددی روبرو کرده و از پراکنش بیش از حد آنها در فصل زراعت می کاهد.

رعایت کردن تناوب زراعی :

یعنی پرهیز از کشت یک محصول برای چند سال پیاپی.

این روش که به معنی پرهیز از کشت یک محصول برای چندین سال پیاپی می‌باشد، به دلیل اینکه عملیات کاشت، داشت و برداشت برای هر نوع کشت متفاوت یکسان نمی‌باشد، پس شرایط زیست محیطی علف های هرز دچار دگرگونی‌هایی شده و در نتیجه رشد و گسترش آنها محدود می شود.

 استفاده از سموم علفکش :

از نظر مدیریت کنترل علف های هرز، هرچه علف کش ها تنوع بیشتری داشته باشند بهتر است، زیرا اگر کشاورز به طور متنوع از آنها استفاده کند، مقاومت علف های هرز به علفکش ها کمتر خواهد شد. به دلیل حفظ محیط زیست، عدم ایجاد مقاومت علف‌های هرز به علف کش ها  و جلوگیری ازگسترش برخی از گونه‌های علف های هرز ، توصیه می شود از روش های غیر از استفاده از سموم علف کش در مدیریت کنترل علف های هرز استفاده شود.

 استفاده از بذرهای بوجاری شده :

توان رقابتی محصول با علف های هرز هنگامی افزایش خواهد یافت که مزرعه گندم از پوشش سبز یکنواخت و نسبتا خوبی برخوردار باشد. ضد عفونی بذرها ، به کنترل آفات و بیماری های خاکزی و بذرزاد، برای سبز شدن بذر گندم و تولید گیاهیچه قوی کمک می کند. بدین ترتیب ، محصول با پوشش دادن زمین رویش علف های هرز را کاهش خواهد داد. در غیر این صورت، آفات گندم باعث تنک شدن بوته ها در سطح مزرعه شده و فضاهای خالی و بدون استفاده، مکان خوب و مناسبی جهت تکثیر علف های هرز خواهد بود.

شخم زدن زمین زراعی :

شخم زدن زمین زراعی باعث جابجایی بذر علف های هرز شده و در جوانه زنی و رویش آنها مؤثر است. انجام عملیات «شخم» ، علاوه بر تهیه بستر کاشت ، می تواند برای کنترل علف های هرز هم استفاده شود. شیوه و زمان کاربرد آن بستگی به شرایط زراعی دارد .


حامد محمد ولی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


علف هرز آفت گندم علف هرز گندم نابودی علف هرز گندم کشاورزی پهپاد کشاورزی پهباد پهپاد کشاورزی سیرنگ

این مطالب را هم بخوانید!

نمایشگاه 1

نمایشگاه سیرنگ به زودی نمایشگاه سیرنگ به زودی نمایشگاه سیرنگ به زودی نمایشگاه سیرنگ به زودی نمایشگاه سیرنگ به زودی نمایشگاه سیرنگ به زودی نمایشگاه سیرنگ به زودی نمایشگاه سیرنگ به زودی نمایشگاه سیرنگ به زودی نمایشگاه سیرنگ به زودی نمایشگاه سیرنگ به زودی نمایشگاه سیرنگ به زودی نمایشگاه سیرنگ به زودی ن...

ادامه مطلب »

سوال های متداول در زمینه پهپاد...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

کشاورزی مدرن

آیا از کشاورزی مدرن چیزی میدانید؟ میدانید کشاورزی مدرن چه نقش مهمی دارد ؟ کشاورزی ارگانیک: در کنار کشاورزی مدرن، کشاورزی ارگانیک نیز رشد یافته است که از سموم شیمیایی و کودهای مصنوعی خودداری می‌کند و تمرکز بیشتری بر روی حفظ تنوع زیستی دارد.

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116